Over ons

Stichting Ieder Kind Blij is opgericht in 2015. Stichting Ieder Kind Blij is ontstaan, doordat er in de Nederlandse zorg flink bezuinigd werd. Deze bezuinigingen hebben effect op onze doelgroep, namelijk kwetsbare kinderen. Door onze kennis en ervaringen in het werk, merkten wij dat er kinderen waren, die door de bezuinigingen in een sociaal isolement terecht kwamen. Voor deze doelgroep is het niet vanzelfsprekend om te participeren aan activiteiten. Dit komt doordat de ouders/verzorgers van de kinderen daar geen financiële mogelijkheden en middelen voor hebben. Wij willen ouders/verzorgers ondersteunen en versterken in hun opvoedrol en daarnaast de ontwikkeling en groei van de kinderen waarborgen.
Stichting Ieder Kind Blij zet zich in voor kinderen van met een verstandelijke of lichamelijke beperking, maar ook voor kinderen die een traumatische ervaring hebben mee gemaakt. Dit doen wij door activiteiten te organiseren en aan te bieden voor kinderen van 4 t/m 18 jaar.

Werkwijze:

Ouders/verzorgers kunnen de wensen van hun kind(eren) via het contactformulier van de website van Stichting Ieder Kind Blij opgeven. Daarbij moeten de ouders/verzorgers vermelden wat het doel is van de activiteit, de beperkingen(en) van het kind en wat de reden is dat zij deze activiteit zelf niet kunnen financieren. Stichting Ieder Kind Blij neemt iedere aanvraag in behandeling en zal alles doen wat in onze macht ligt om zoveel mogelijk te helpen. Mocht een aanvraag niet mogelijk zijn, dan zullen wij contact opnemen met de desbetreffende contactpersoon, om te kijken naar andere mogelijkheden en opties.
Daarnaast benaderd Stichting Ieder Kind Blij zelf ook verschillende zorg instellingen, met de vraag of wij hen tegemoet kunnen komen, door bijvoorbeeld een materiële en/of financiële bijdrage te leveren. De zorg instellingen kunnen aangeven wat essentieel is voor de ontwikkeling van de kinderen.
Ons enthousiaste en frisse promotieteam is in opdracht van Stichting Ieder Kind Blij actief. Zij promoten Stichting Ieder Kind Blij aan de deur en bieden donateurs een mogelijkheid om promotiemateriaal te kopen, zodat wij samen ervoor kunnen zorgen dat deze kinderen een onvergetelijke tijd tegemoet gaan. Wij vinden namelijk dat ieder kind telt!
Samen met u willen wij ervoor zorgen dat kwetsbare kinderen kunnen participeren in de maatschappij en niet in een sociaal isolement raken. Daarnaast verdienen deze kinderen het om plezier te ervaren in het leven. Het wordt als vanzelfsprekend gezien dat elk gezin de (financiële) mogelijkheden en middelen heeft om activiteiten te organiseren voor hun kind(eren). Helaas is dat niet het geval. Daarom streven wij ernaar om kwetsbare kinderen, door middel van activiteiten, op te vrolijken en een lach op hun gezicht te toveren. Met uw bijdrage en steun kunnen wij ervoor zorgen dat ouders/verzorgers, die niet de (financiële) mogelijkheden en middelen hebben, hun kind(eren) alsnog op activiteit kunnen mee nemen.